הטיפים היעילים לקראת הליך פונדקאות

הרופאים המליצו לך לחשוב על פונדקאות? מה כולל ההליך? אילו טיפים טובים יש לקראת הליך פונדקאות?

הרגע בו זוג מתבשר שעליו להתחיל בהליך פונדקאות יכול להיות רגע לא פשוט. עם זאת, מדובר גם על רגע בו התקווה והשאיפה לילד ביולוגי חוזרת להורים שבדרך כלל חוו לא מעט אכזבות במהלך טיפולי פוריות. בכל הליך פונדקאות מעורבים כמה גורמים ובמרכז עומדת אותה אישה, הפונדקאית, שמעניקה מעצמה דבר שלא ניתן להסביר במילים. אז כיצד יש להתכונן ומה כדאי לדעת על ההליך? הכתבה הזו עבורך.

רגע לפני שיוצאים לדרך – כיצד יש להתכונן להליך פונדקאות?

כולם מסבירים לכם על הניירת, על הפרוצדורה וכמובן על הכסף שהליך הפונדקאות טומן בחובו, אבל האם מישהו מדבר אתכם על ההכנה הנפשית המוקדמת? מומלץ מאוד לבצע הדרכה לקראת הליך הפונדקאות כי הוא טומן בחובו לא מעט רגעים מרגשים אך גם לא פשוטים. שאלות שעולות מיד עם ההתחלה הופכות לדילמות מורכבות בשיא ההליך, וכדאי להכיר את הדילמות האלו מראש כדי לבחור מראש כיצד להתמודד עמן. בסוף כדאי לזכור שכניסה לתוך הליך פונדקאות היא מרגשת, וסיומו של ההליך מניב תוצאה עליה חולמים שנים – מימוש חלום ההורות. 

הקשר שבין האם הפונדקאית והאם

אחד הנושאים המורכבים ביותר במסגרת הליך הפונדקאות הוא הקשר בין האם הפונדקאית לאם הביולוגית. מדובר על חבל דק בין שתי אימהות – אחת שכמהה להיות אם ואחת שרוצה להעניק את מתנת החיים לאישה אחרת. אין אישה שנכנסת להליך כזה מתוך בצע כסף, ואם מישהו מספרת אחרת הוא פשוט טועה ומטעה. 

מדובר על הקרבה שאין שנייה לה, ורובן ככולן עושות זאת מתוך רצון להעניק והן גם מפוצות בהתאם שכן הן חוות תשעה חודשים סוערים. אם פונדקאית צריכה לשמור על גופה כפליים, להיות בקשר עם האם הביולוגית, לבצע בדיקות רבות ובסופו של דבר לעבור לידה עבור האישה האחרת. במרבית המקרים מסוכם מראש בין הצדדים אודות ההליך – לאילו בדיקות מגיעה האם הביולוגית ובן זוגה, באיזו תדירות השתיים ישוחחו, עד כמה השיתוף בין השתיים יהיה עמוק ובאילו מקרים היא תודיע לה על בעיות בריאות שונות. יש לזכור כי הליך פונדקאות הוא אחד ההליכים המרגשים, אך הוא יכול לכלול גם לא מעט רגעים מורכבים, לכן ההמלצה היא לעגן את רוב הנושאים המורכבים בחוזה מוסדר מראש. 

מה כדאי לדעת על הליך הפונדקאות לפני שמתחילים?

הליך פונדקאות עולה לא מעט כסף, וזוגות הטרוסקסואליים בישראל יכולים לבצע אותו עם נשים שמעוניינות לעבור את ההליך כאן בארץ. הקשר העמוק שנבנה עם הפונדקאית יכול שיהיה להמשך החיים, אך גם יכולים להיות מקרים בהם הקשר מנותק לאחר ההליך. במקרים אחרים הפונדקאות יכולה להוביל להליך פונדקאות נוסף, ובכל מקרה הבחירה היא של הפונדקאית והמשפחה הביולוגית גם יחד. כל הליך פונדקאות חייב לעבור דרך הצינורות המקובלים שכן אלה מגנים על שני הצדדים באספקטים החוקיים, כמו גם הרגשיים. ובכל מקרה שהוא, ההמלצה הנה לקבל טיפול רגשי, הכנה והדרכה לפני ההליך ובמהלכו, ובסוף, מה שהכי חשוב הוא לצאת מבית החולים בידיים מלאות ועם חיוך על השפתיים. 

נעלי נשים

מדריך מושלם: נעליים שיתאימו לכל אירוע ומצב רוח

דמיינו שאתם יוצאים מהדלת, כל צעד מקרין ביטחון, כל נפילה מעצבת את הסיפור שלכם. נעליים עושות יותר מאשר רק להגן על כפות הרגליים שלנו; הם סימני הפיסוק של סיפורי הסגנון האישי שלנו, המגדירים את הטון של פרקי חיי היומיום שלנו. בעולם שבו רושם ראשוני נוצר תוך שניות, זוג הנעליים הנכון יכול לדבר הרבה על מי שאנחנו ואיך אנחנו רוצים להיתפס. הם בעלי בריתנו הדוממים, משנים לא רק את התלבושות שלנו אלא גם את מצב הרוח שלנו, ומעצימים אותנו להתמודד עם כל מצב בקור רוח ובחן.

מורה פרטי

קורס אנגלית למתחילים אונליין

לימוד אנגלית יכול להיות גם תהליך כיפי ומהנה במיוחד, ולא פחות חשוב מותאם אישית לצרכים ולרמת הלימוד שלכם. בכל גיל ובכל רמה תמצאו אצלנו בסי גורו מורים פרטיים מנוסים ומקצועיים מכל רחבי העולם. שיעורים פרטיים באנגלית כבר לא חייבים להיות יקרים במיוחד וכי תוכלו ליהנות משיעורים פרטיים החל מ20 שח לשיעור בלבד! בעוד שיעורים פרטיים הוכחו לא פעם ולא פעמיים כטכניקת לימוד אנגלית הטובה והאפקטיבית ביותר הרי שאם אתם מחפשים קורס אנגלית למתחילים או שיעור פרטי באנגלית – זה המקום בו אתם רוצים להתחיל.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

צבעי שיש במטבח שלך: 10 טיפים שימושיים

המטבח מכונה לרוב הלב של הבית. זהו מרחב של יצירתיות קולינרית, קשר משפחתי וזיכרונות חמים. העיצוב והאסתטיקה של חלל זה הם קריטיים ואחד המרכיבים המרכזיים